O
Programie |
Wakacje są idealnym czasem na doskonałą zabawę i zdobywanie różnych sprawności. Na koloniach można połączyć atrakcje z nauką. Podczas tak spędzonych dni, koloniści mogą podejmować zabawy np. w „złote rączki”, potrafiących wykonać własnoręcznie wiele rzeczy, zabawy w „krasnoludków”, ciągle szukających sposobności do robienia przyjacielskich usług, zabawy w „leśne duchy”, podpatrujące życie zwierząt i roślin. Kierownik wyznacza zakres czasowy w zależności od liczby chętnych dzieci zgłaszających się do uczestnictwa w programie.
|
Główne
Założenia |
Zdobywanie sprawności jest formą samokształcenia. Przyznanie sprawności jest uznaniem umiejętności kolonisty w danej dziedzinie. Lista sprawności „Kolonijnego Skauta” (do każdej sprawności wybieramy te wymagania, które są odpowiednie do wieku dziecka): Mistrz Dobrych Manier, Ambasador Przyjaźni, Fotograf, Plastyk, Tancerz, Bajarz, Dziennikarz, Kronikarz, Śpiewak, Traper, Przyrodnik, Przewodnik, Marynarz, Robinson, Góral, Złota Rączka, Kuchcik, Ratownik Medyczny, Piłkarz, Mistrz Ringo, Pływak, Olimpijczyk, Komputerowiec, Informatyk.
|
Zakładane
Efekty |
W wyniku szeregu działań, kolonista utrwali pozytywne wzorce zachowania, pogłębi zasady kulturalnego zachowania się, wdroży do właściwego funkcjonowania w grupie i nabędzie pożądanych cech osobowych. Efektem dodatkowym jest opanowanie przez dzieci i młodzież umiejętności danej specjalności.
|